Back to top
  /  AGI   /  Formatirani radio – radio po mjeri slušatelja

Formatirani radio – radio po mjeri slušatelja

Formatirani radio, koji se u Hrvatskoj prvi put pojavio 2008. godine, dokazao je svoju uspješnost kako u svijetu, tako i kod nas. Jednostavno rečeno, riječ je o radiju koji se radi po mjeri slušatelja. Katijan Knok, direktor narodnog i kreativni konzultant AGI-ja sažeo je njegove glavne karakteristike.

Precizno definiran target

Na formatiranom radiju točno se zna kome se obraćaš jer je publika precizno definirana. A kada znaš tko te sluša, njima prilagođavaš programski sadržaj, pa i najvažniju odrednicu radija – glazbu. Istraživanja su potvrdila da velika većina nas bira omiljenu radijsku postaju upravo zbog glazbe.

Odabir pjesama

Po ovom pitanju otišlo se još korak dalje u odnosu na druge programske sadržaje, odnosno slušatelji kreiraju playliste. Periodično se rade glazbeni testovi u kojima slušatelji otkrivaju svoje preferencije. Odgovorima na pitanja izjašnjavaju se o tome je li im se neka pjesma sviđa ili jako sviđa, je li im dosadila ili im se ne sviđa, i tako dalje.

Osluškujući bilo publike definiraju se glazbene liste. Odlučuje se koja će se pjesma naći na njoj i, nadalje, hoće li biti u niskoj ili visokoj rotaciji, odnosno koliko često će se moći čuti. Test će pokazati i je li došlo do zasićenja nekom pjesmom, pa se ona može na neko vrijeme i prestati puštati i onda opet ponuditi publici. Sve to zvuči vrlo jednostavno, ali da bi bili uspješni u tom procesu odabira i pozicioniranja potrebno je znanje i iskustvo. Lista pjesama o kojima se publika očituje treba odgovarati zvuku radija (glazbeni format radija), a dobivene podatke iz testa treba točno iščitati i kvalitetno obraditi. Bez toga cijeli proces ne bi imao smisla, a loš odabir pjesama naveo bi slušatelja da se okrene nekoj drugoj postaji.

Radijski sat

Još jedna važna odlika formatiranog radija je precizno pozicioniranje svih programskih elemenata u satu. Prema utvrđenom rasporedu izmjenjuju se informativne minute, unaprijed definirane pjesme, DJ talkovi, reklame i tako dalje. Zadanom formom izbjegavaju se lutanja. Dakle, uz jasno definiranu glazbenu rotaciju do koje dolazimo na temelju ranije objašnjenih glazbenih istraživanja, govorni sadržaj mora biti obrađen u perspektivi koja će prije svega biti zanimljiva slušatelju, a uz to poruke moraju biti sadržajne, jasne i kratke, jer radio se primarno sluša zbog glazbe.

Follow us