Back to top
  /  AGI   /  Istraživanje: Z generacija u Hrvatskoj intenzivno konzumira radio!

Istraživanje: Z generacija u Hrvatskoj intenzivno konzumira radio!

Prokuristica AGI-ja Anita Šulentić provela je istraživanje fokusirano na Z generaciju, a čiji rezultati još jednom razbijaju famu da mladi ne slušaju radio.

Naprotiv, njih 87% sluša ga na razini tjedna!

U prvom takvom istraživanju u Hrvatskoj, Anita Šulentić posvetila se otkrivanju audio navika djece tehnologije, odnosno misteriozne generacije Z. Koliko često slušaju radio i kako, samo su neka od pitanja na koje je dobila odgovore.

Prvi dio istraživanja proveden je u listopadu 2020. Riječ je o internetskoj anketi na neprobabilističkom uzorku dobrovoljaca, preciznije o anketi na društvenoj mreži Facebook, a sudjelovalo je 400 ispitanika dobne skupine od 10 do 25 godina. Rezultati su pokazali da mladi u Hrvatskoj prate svjetske trendove i intenzivno konzumiraju radio, prvenstveno zbog glazbe.

Krenimo redom. Pripadnici generacije, koja ni ne poznaje život bez moderne tehnologije i svih njezinih mogućnosti, izuzetno su vjerni radiju. Njih 87% sluša ga na razini tjedna. Zanimljiv je i podatak da 72% ispitanika to najčešće čini putem radijskog prijemnika (kod kuće, na poslu ili u automobilu), a 28% preko neke od digitalnih platformi – mobitela, laptopa, tableta, računala ili televizije. Po ovome mladi u Hrvatskoj prate svjetske trendove.

Istodobno, 42% ispitanika iz Z generacije posjećuje web stranice radija, ponajviše zbog streama, ali i ostalih sadržaja koje nude. Putem streama na mobilnoj aplikaciji radio sluša njih 18%. Istraživanje je pokazalo i da 80% pripadnika Z generacije radio sluša najviše zbog glazbe, dok su ostali razlozi, primjerice, radijski DJ-evi (7%), vijesti (5%) i nagradne igre (1%).

‘Digitalna tehnologija donijela je više mogućnosti i redefinirala način konzumacije auditivnih medija, posebice u slučaju slušatelja koji pripadaju Z generaciji i kojima je glazba velik dio identiteta. Ali svim promjenama unatoč, radio ostaje snažan”

poručuje Šulentić.

S obzirom na stogodišnju povijest i stabilan razvoj ne čudi da se radio uspješno prilagođava i danas, u ovo digitalno doba. Prateći navike nove publike, radio razvija web stranice, mobilne aplikacije i dodatne glazbene kanale – sve temeljeno na preferencijama i vremenu u kojem se slušatelj/korisnik želi uključiti.

Follow us