Back to top
  /  AGI   /  Ivan Jurić-Kaćunić o najvećim izazovima s kojima se suočava radijska industrija

Ivan Jurić-Kaćunić o najvećim izazovima s kojima se suočava radijska industrija

Radio u suvremenoj Europi ima snažan položaj. Vjeruje mu se, iznimno je slušan i utjecajan, a da bi tako i ostalo valja se nositi sa svim izazovima. Svijet se brzo mijenja u digitalnom stoljeću pa se i radijska industrija treba brzo prilagođavati.

Ključne izazove na tom putu sažeo je predsjednik Uprave AGI-ja Ivan Jurić-Kaćunić.

Konkurencija je u 21. stoljeću jača nego ikada. Radio se na tržištu ne natječe samo s drugim postajama ili općenito tradicionalnim medijima na svom terenu već s konkurentima iz cijeloga svijeta, pa i nekim globalnim igračima. To je svakako izazov, ali do sada se pokazalo da se radio s tim nosi vrlo uspješno. Ako uzmemo u obzir, s jedne strane, žestoku konkurenciju, a s druge strane podatak da u prosjeku 85 % Europljana sluša radio na razini tjedna, a slično je i u Hrvatskoj, vidimo da se radijska industrija dokazala kao iznimno fleksibilna, kreativna i inovativna, odnosno spremna je odgovoriti izazovima trenutka.

Prilagodba je donijela multimedijalnost i zapravo dala novi zamah suvremenom radijskom mediju. Dosadašnjim razvojem situacije možemo biti i više nego zadovoljni, napominje Jurić-Kaćunić, ali i upozorava da treba stalno promišljati strategiju daljnjeg razvoja prateći globalne trendove. U zadnje vrijeme kod nas se najviše govori o digitalnom radiju, ali treba gledati još dalje. Mora se voditi računa i o uređajima koji nemaju ni DAB ni FM poput primjerice pametnih zvučnika. Riječ je o tehnologiji koja uzima maha pa i u Europi postaje sve popularniji način slušanja glazbe online, a cilj radijske industrije je osigurati svoju dugoročnu prisutnost i putem takvih uređaja kako bi uvijek i svugdje bili uz svoje slušatelje. U Europi su po tom pitanju već rade određeni pomaci, jer praćenje trendova jednostavno nema alternative.

Komercijalni mediji, pa tako i radio, razumiju važnost kreiranja suvremenog pravnog okvira. Za radijsku je industriju važno da pravni okvir osigurava konkurentnost, jer prereguliranost ne doprinosi razvoju. Ako gledamo širu sliku, a to moramo uvijek činiti, radio se danas natječe na igralištu na kojem su i online platforme. Pitanje njihove reguliranosti, odnosno nereguliranosti važna je tema o kojoj se već neko vrijeme vode žustre rasprave, a i radijska industrija putem svojih udruženja daje doprinos.

Izazova je kao što vidimo mnogo, ali radio se već dokazao kao neuništivi medij.


Follow Ivan

AGI https://www.agi.hr/ivan-juric-kacunic/

LinkedIn https://bit.ly/2TKeZk2

Facebook https://bit.ly/3kVCSko

Twitter https://bit.ly/3mOZxQe

Ivan Jurić-Kaćunić

Ivan Jurić-Kaćunić, President of the management board @ amm global institut

Follow us