Back to top
  /  AGI   /  Londero Šimleša o trendovima u prenošenju sadržaja putem radija

Londero Šimleša o trendovima u prenošenju sadržaja putem radija

Mijenja se polako način na koji konzumiramo radijski sadržaj, pa i trendovi u njegovom prenošenju. Ove procese pažljivo prati predsjednica udruge Hrvatski radijski forum i članica Uprave AGI-ja Silvija Londero Šimleša, a u nastavku donosimo njezin osvrt na aktualne trendove.

Komunikacija s medijskom publikom danas je dvosmjerna i odvija se izravno. Medij je konzumentu postao alat kojim se služi svakodnevno; sadržaj do krajnjeg korisnika – konzumenta danas dolazi kroz različite kanale. Radio je odavno prestao biti površan medij koji ne može pružiti kvalitetnu informaciju i postao brza, moćna i utjecajna platforma koja informira, educira, pomaže, zabavlja i odgaja sredinu.

Istraživanja Europske radiodifuzijske unije u posljednjih pet godina pokazuju kako je radio medij kojemu se najviše vjeruje i ta stopa povjerenja iz godine u godinu raste. Povećava se broj slušatelja koji radio slušaju svakodnevno, a publika češće koristi radio kao izvor informiranja i zabave. Današnja publika voli biti uključena u medijski sadržaj, a upravo joj napredna tehnologija to i omogućuje. Povezanost radijske postaje sa slušateljem veća je no ikada, a radio publici postaje dio života. Komunikacija s publikom je interaktivna jer se medij koristi aktivno i kreativno, a publika se razvija iz uloge pasivnog konzumenta u ulogu korisnika i sudionika u stvaranju medijskog sadržaja. Citirat ću direktora komunikacija BBC-a Johna Shielda koji ističe kako je radio i dalje vitalno značajan dio ljudske svakodnevice jer je relevantan izvor informacija za milijune slušatelja. „U vrijeme lažnih vijesti i objave nekontroliranog sadržaja na društvenim mrežama više nego ikada najvažniji je lokalni radio koji zbližava jer mu publika najviše vjeruje. Radio je onoliko dobar koliko je kvalitetan njegov odnos s publikom“, kaže Shield.

Razvoj moderne tehnologije unaprijedio je odnos radijske postaje i slušatelja do jedne potpuno nove razine na kojoj se njihova komunikacija odvija putem različitih modernih platformi i aplikacija. Radijske postaje koriste sve dostupne platforme kako bi plasirale vijest do publike u formatu koji je njoj najkorisniji, a takvo je umrežavanje dovelo do razvoja nove multimedije koja pruža mogućnost konzumacije radijskog sadržaja kakav je ranije bio dostupan isključivo putem klasičnog FM prijemnika.

Radijski medij vrlo je osoban medij kojemu publika vjeruje, s nevjerojatnom brzinom prenošenja informacije od izvora do krajnjeg konzumenta. Ovo podrazumijeva uključivanje publike u dvosmjernu komunikaciju jer današnja publika želi sudjelovati i nije više pasivan primatelj poruke. U konzumaciji medija slušatelj više nije pasivni čimbenik već aktivno odabire medijski sadržaj od kojeg očekuje određeno zadovoljenje svojih potreba poput zabave, opuštanja, društvene interakcije ili informiranja i ima kontrolu nad medijskim sadržajem kojeg konzumira.

Follow us