Back to top
  /  AGI   /  Oglašavanje auto brendova na radiju: U Hrvatskoj bilježimo i rast prodaje od 100%

Oglašavanje auto brendova na radiju: U Hrvatskoj bilježimo i rast prodaje od 100%

Već smo pisali o isplativosti oglašavanja na radiju i istraživanjima potkrijepili podatke, a danas ćemo se koncentrirati na samo jedan sektor – automobilsku industriju. Radio, ako niste znali, itekako dobro prodaje automobile. Potvrđuju to europski podaci, ali i domaći. Sve ih zna Hrvoje Vukušić, direktor amm.-a i kreativni konzultant AGI-ja koji nam je iznio i hrvatski slučaj 100 – postotnog rasta prodaje nakon isključivo radijske kampanje.

Kad uzmete u obzir ogroman radijski doseg i postotak ljudi koji slušaju radio dok voze (84%), imate prvi razlog za oglašavanje automobilskih brendova na radiju.

Pritom se radio posebno dokazao kod oglašavanja koje ima za cilj postizanje trenutnih rezultata (npr. maloprodaja, financije, automobilska industrija). U ovim slučajevima radio je medij koji donosi najveći ROI, a iskustva iz 42 kampanje, koje prenosi Radiocentre.org, pokazuju da je radio na svaku uloženu funtu za oglašavanje automobila, vratio šest.

Proučavalo se i kako radio utječe na online ponašanje ljudi, pa se, između ostalog, pokazalo da će se 35% slušatelja koji su čuli radijsku kampanju vjerojatnije upustiti u online pretraživanje reklamirane automobilske marke. Studija Radiogaugea utvrdila je da radio značajno povećava svijet o markama automobila, kao i razmatranje oglašenog brenda, potonje za 44%.

A hrvatska iskustva? Kako bi dočarao snagu radija u oglašavanju automobila Vukušić daje primjer jedne kampanje koja se odvijala isključivo na radijima. U tom slučaju radijska kampanja je povećala prodaju Hyundai Tucsona Winter Edition za 100%.

Ukratko, Hyundai je u suradnji s Bolesnom Braćom napravio catchy song o modelu Hyundai Tucson, a kampanja je u eteru trajala nešto manje od mjesec dana, od 05. do 31. listopada 2018. Odvijala se na tri radija, pritom agencija amm. ima ekskluzivno pravo zakupa i prodaje njih dva od tri, a to su narodni i Antena Zagreb.

I u ovom slučaju smo poštovali zlatno pravilo radijskog oglašavanja – za dobre rezultate potrebno je barem šest objava dnevno kroz najmanje dva tjedna. Izradu konačne strategije treba prepustiti ljudima iz industrije, ljudima s iskustvom i znanjem

napominje Vukušić.

Rezultat? Tijekom tog listopada prodaja je narasla za više od 100 posto u odnosu na mjesec prije, a drastično povećanje prodaje zabilježeno je i u mjesecu nakon kampanje, u studenome.

Follow us