Back to top
  /  AGI   /  Ovo su prioriteti komercijalnih radija u Europi

Ovo su prioriteti komercijalnih radija u Europi

Hrvatski radijski forum (HRF) od veljače ove godine dio je Udruženja europskih radija (AER) koje sustavno radi na zaštiti interesa komercijalnih postaja. Osim što doprinose rješavanju niza aktualnih pitanja, za naredno razdoblje definirali su i prioritete do 2024. godine. Na čemu će inzistirati, sažeo nam je član Izvršnog odbora Udruženja europskih radija i kreativni konzultant AGI- ja Luka Đurić.

Činjenice da komercijalni radio tjedno dopire do 85% Europljana te da je medij kojem i dalje najviše vjeruju obvezuju nas da i nadalje nastavimo razvijati komercijalni radio na način da zadržimo postojeću kvalitetu. Kako bismo u tome uspjeli, definirali smo sljedeće prioritete za nadolazeće razdoblje:

1. Medijski pluralizam

U tom kontekstu, Udruženje traži podršku neovisnosti komercijalnih radija koji ne smiju biti potkopavani od strane javnih radiotelevizija ili tehnoloških divova, a koji su sve važniji u distribuciji sadržaja i oglašavanju.

2. Pristup

Cilj je slušateljima osigurati pristup, bilo da radio slušaju on-air ili online. Što se tiče postojećih frekvencija, napominju da one moraju biti osigurane jer pružaju pravnu i komercijalnu sigurnost radijima. S druge strane, novi uređaji poput pametnih zvučnika sve su rašireniji način slušanja postaja što otvara ozbiljna pitanja poput uloge velikih tehnoloških kompanija kao posrednika između radija i slušatelja.

3. Konkurentnost

Radio i dalje dominira kao izvor audio sadržaja, ali mu treba osigurati fer utakmicu s javnim radiotelevizijama i velikim tehnološkim kompanijama. U tom smislu nužni su potezi EU zakonodavaca koji će osigurati jednake uvjete za sve. Pritom posebno ističu nedovoljno regulirane platforme koje nisu medijske, a utječu na milijune.

4. Oglašavanje

Komercijalni radio gotovo se u potpunosti oslanja na oglašavanje kao izvor prihoda, a besplatan je za svoje slušatelje. Stoga, nepotrebna ograničenja u oglašavanju treba izbjegavati. Takva praksa, online ili offline, ozbiljno utječe na mogućnosti radija da ostane važan izvor sadržaja. Napominju i da su studije pokazale da strogi uvjeti i odredbe ne idu ni u korist potrošača.

5. Promocija

Komercijalni radio je u samom središtu europskog kulturnog i kreativnog sustava i život bez njega gotovo je nezamisliv. Europska medijska industrija očekuje od tijela Unije podršku koja će im omogućiti održivost i da ostanu kreativni, inovativni i pouzdani izvor informacija.

6. Autorska prava

Komercijalni radiji podržavaju umjetnike redovitim plaćanjem autorskih prava, što je dobro uređeno na nacionalnim razinama, a s druge strane i radio kreira svoje autorske sadržaje. Udruženje se zalaže za učinkovit, pristupačan i pošten režim autorskih prava, kako u eteru tako i online.

Follow us