Back to top
  /  AGI   /  Radijski produkcijski elementi – sekunde koje čine razliku

Radijski produkcijski elementi – sekunde koje čine razliku

Dobar radio čini niz segmenata i nema prostora za slabe karike, stoga se ne smije podcijeniti ni važnost produkcijskih elemenata poput trailera. Ti kratki audio elementi sažimaju cijelu filozofiju konkretne radijske postaje, objašnjava nam kreativni konzultant Amm Global Instituta i direktor Antene Zagreb Hrvoje Barišić.

Kao jedan od radijskih lidera u zemlji, Barišić redovito prati što se događa u svijetu, a audio produkcija mu je posebno interesantna. Nakon dugogodišnjeg iskustva stručno uho čuje sve produkcijske nijanse, a upravo one čine veliku razliku. Objašnjava da se tim elementima treba posvetiti dovoljno pažnje jer upravo oni zaokružuju cijelu priču i daju pečat nekom radiju.

‘Radijska produkcija je zvučna poveznica između ideje imidža radijskog brenda i slušatelja’, sažima Barišić i pojašnjava da je riječ o svemu onome što čujemo na radiju kao audio poveznicu različitih programskih elemenata.

‘Produkcija stvara određenu atmosferu, ton cijelog radija i povezuje glazbu, naše DJ-eve, različite sadržaje i komercijalne klijente u jednu prepoznatljivu cjelinu – brend.’

Tih nekoliko sekundi prijelaza slušatelju predstavlja zvuk, ideju radija, cijeli njegov identitet.

‘Radijska produkcija jača identitet radija. Slušatelju govori tko smo i što od nas može očekivati.’

Stoga je jasno da se audio produkcijskim elementima treba ozbiljno posvetiti, a njihovo kreiranje zahtjeva pomno promišljanje i audio eksperimentiranje.

‘Uvijek polazite od toga što želite poručiti slušatelju, a onda odabirete i način. Želite li nešto dinamično, agresivno ili lagano, ugodno… Birate leksiku, karakter glasa kojim se predstavljate, zvučne efekte koji boostaju ono što želite reći, isprobavate različite načine ‘produciranja’ trailera i drugih produkcijskih elemenata.’

Na kraju procesa slijedi evaluacija – je li kreirano rješenje odgovara zacrtanim ciljevima, ostavlja li dojam, izaziva li željene emocionalne reakcije, je li privlači pažnju. Uz stručno znanje, kreativnost je i ovdje ključna kako biste kratko, ali i jasno predstavili svoj brend i pokazali da ste drugačiji od drugih.

Follow us