Back to top
  /  AGI   /  Radio oglašavanje i online trgovina – spoj koji odmah daje rezultate!

Radio oglašavanje i online trgovina – spoj koji odmah daje rezultate!

Predviđanja govore da će europski promet e- trgovine i dalje rasti te da će ove godine doseći 717 milijardi eura.

Konkretno u Hrvatskoj je, prema podacima DZS-a, u prvih šest mjeseci online trgovina rasla gotovo 14 %. Pandemija koronavirusa odigrala je značajnu ulogu u usmjeravanju tvrtki na online prodaju, a radio im tu može itekako pomoći. Kako i s kojim rezultatima, otkrit će nam Hrvoje Vukušić, direktor amm.-a i kreativni konzultant AGI-ja.

Gledajući na problem kao na priliku, sve više kompanija svoje kupce ili korisnike usmjerava na Internet, a što je posebno aktualno u vrijeme ponovnog uvođenja nekih oblika lockdowna u Europi. Ali tema je to koja je u prvi plan izbila još u proljeće, izbijanjem koronakrize.

Zanimljivo je vidjeti koji su to proizvodi sada posebno traženi u odnosu na prije, a odgovor nudi najnovije istraživanje. Grickalice, proizvodi za osobnu njegu i neprehrambeni dječji proizvodi kategorije su koje bilježe najveće povećanje u europskoj e- trgovini tijekom krize uzrokovane pandemijom, pokazuju podaci tvrtke McKinsey & Company.

Prema podacima našeg Državnog zavoda za statistiku u Hrvatskoj se najviše online kupuju odjeća i obuća te potrepštine za kuću, a drastično je rasla prodaja svježe hrane (700 %) u prvom polugodištu ove godine.

A gdje je tu radio? On itekako može odigrati važnu ulogu u dovođenju kupca ili korisnika na Internet adresu oglašivača i izdvojiti ga od konkurenata kojih je sve više, napominje Hrvoje Vukušić. Dodaje da im njihova iskustva u amm.-u, ali i europska istraživanja potvrđuju da radijsko oglašavanje značajno utječe na online ponašanje ljudi, odnosno njihovo pretraživanje.

Tako je primjerice istraživanje Radiocentra pokazalo da će slušatelji izloženi radijskom oglašavanju nekog brenda 52 % vjerojatnije posegnuti i za njegovim online pretraživanjem. Pritom valja naglasiti da radio gotovo trenutačno potiče na akciju – više od polovice pretraživanja, za koje je utvrđeno da ih je potaknuo radijski oglas, odvilo se u roku od 24 sata od izlaganja reklami. Vukušić podsjeća i da se dokazalo da je radio četiri puta isplativiji od ostalih medija u poticanju na online pretraživanje brenda. Pruža visoku frekvenciju poruka za najmanji trošak po slušatelju, a poznato je da ljudi moraju biti izloženi oglasu između tri i 13 puta kako bi ih potaknuo na reakciju.

Da bi se radijski oglas maksimalno iskoristio za postizanje najboljih rezultata u online trgovini Vukušić ističe važnost kreative i izdvaja značajke dokazano uspješnih radijskih oglasa web stranice/shopa, a to su jednostavnost, od web adrese, preko jasne poruke koja se upućuje slušateljima, do jasne prepoznatljivosti brenda koji se oglašava, primjerice korištenjem slogana ili zvučnog loga. Originalnost i upečatljivost se, naravno, i ovdje podrazumijevaju za postizanje vrhunskih rezultata.

2/3 online pretraživanja započinje offline oglašavanjem, a radijsko oglašavanje i online trgovina kombinacija je koje daje rezultate, i to odmah.

Follow us