Back to top
  /  AGI   /  Turić: ‘Izradili smo aplikaciju koja pruža objektivan pregled glazbenih preferencija’

Turić: ‘Izradili smo aplikaciju koja pruža objektivan pregled glazbenih preferencija’

Projekt izrade prve hrvatske online aplikacije za istraživanje glazbenih preferencija slušatelja,

a što je iznimno važno formatiranim radijskim postajama, osmislio je i vodio Hrvoje Turić, direktor Radio Dalmacije i predavač na splitskom PMF-u te kreativni konzultant AGI-ja.

Već smo pisali o glavnim obilježjima formatiranih radija, a slaganje playlista prema preferencijama slušatelja svakako je jedno od njih. Da bismo imali radio po mjeri slušatelja ključna su redovita istraživanja, odnosno glazbeni testovi koji će pokazati kako publika ‘diše’. Sve su to i više nego dobro razlozi da Turić, kao radijski čovjek i osoba s potrebnim tehničkim znanjem, krene u realizaciju projekta koji je doveo do prve takve online aplikacije.

U praksi se već dokazala, s obzirom na to da je koriste broje formatirane radijske postaje dulje od tri godine, i to u pravilu jednom mjesečno. Aktivna je dok traje pojedino istraživanje, u prosjeku sedam dana, a kreirana je tako da joj se može pristupiti putem različitih uređaja. Pri njezinoj realizaciji pazili su, pojašnjava Turić, i da zadane postavke i pitanja dovedu do najobjektivnijih rezultata preferencija slušatelja.

Glazbenom testu pristupa se e-mail adresom ili se osoba ulogira putem Facebooka ili Googlea, a tada kreće set pitanja. Slušatelj se prvo izjašnjava o ponuđenim pjesmama koje je odabrao glazbeni urednik sukladno glazbenom pravcu radija. Na Radio Dalmaciji u pravilu je riječ o 35 pjesama.

Turić skreće pažnju na činjenicu da se prilikom testiranja ne spominju ni naziv pjesme ni izvođač, jer je sama glazba najbitnija. Ispitanici se tako izjašnjavaju na temelju kratkih audio isječaka do 10 sekundi u kojima mogu čuti najprepoznatljiviji dio pjesme, odnosno refren. Nakon što su poslušali isječak, kreće izjašnjavanje u rasponu od – ne znam ovu pjesmu do dosadila mi je.

Na kraju glazbenog testa postavljaju se još općenita pitanja o duljini dnevnog slušanja radija, najčešće slušanom radiju te koje još radijske postaje slušaju. Širina mogućih odgovora o pojedinoj pjesmi, kao i oni na završni set pitanja daju pravu sliku preferencija slušatelja pojedinog formatiranog radija. Glazbeni urednici dobivaju statističke podatke koje analiziraju i na temelju njih mogu zaključiti treba li neka pjesma biti u visokoj ili niskoj rotaciji, odnosno koliko često će se čuti, ili se neće naći na novoj glazbenoj listi. To nužno ne znači trajni izostanak iz etera tog radija.

Primjerice, ako je došlo do zasićenja i uz pjesmu se veže većina odgovora – dosadila mi je, glazbeni urednik je može na neko vrijeme povući pa naknadno opet staviti na testiranje.

U pravilu se kod ovakvih istraživanja slušateljima nudi mogućnost osvajanja pojedinih nagrada kako bi izdvojili svoje vrijeme i sudjelovali u glazbenom testu, a iskustvo je pokazalo da je interes više nego dovoljan. Turić nam otkriva i kako se pokazalo da su žene sklonije sudjelovati, a tome se doskočilo drugačijim odabirom nagrada, jer cilj je, naravno, dobiti što objektivniji prikaz preferencija.

Follow us