Back to top
  /  AGI   /  Vodič kroz radijsko oglašavanje: Od reklamnog bloka do velike promocije

Vodič kroz radijsko oglašavanje: Od reklamnog bloka do velike promocije

Prednosti i dobri rezultati oglašavanja na radiju sve su prepoznatiji, a to se posljednjih godina vidi i po tome što radijski medij zauzima sve veći dio marketinških budžeta klijenata. Koje su im opcije oglašavanja na raspolaganju ispričao nam je Hrvoje Vukušić, direktor amm.-a i kreativni konzultant AGI-ja.

Kad je o radijskom oglašavanju riječ, ekipa iz amm.-a tu je doma. Stručnjaci s dugogodišnjim iskustvom, odgovarajući na potrebe tržišta, razvili su se u one stop shop, pokrivajući sve segmente radijskog oglašavanja, od konzaltinga, kreative, produkcije, media planiranja do zakupa niza radijskih lidera. Riječ je redom o formatiranim radijskim postajama koje su ujedno i najuspješnije na domaćem tržištu, a nude četiri opcije oglašavanja.

Reklamni blok – ovo je vrlo tražena opcija, a ovisno o formatu, radijske postaje obično imaju dva ili tri bloka unutar jednog sata. Ekipa iz amm.-a vodi računa o tome da se konkurentni brendovi ne oglašavaju u istom reklamnom bloku i da se zaredom ne emitiraju dvije reklame s istim glasom.

Bez obzira što je riječ o oglasima u nizu, dobra kreativa osigurava da poruka svakog oglašivača i stigne do ciljane publike. Naravno, sve reklame moraju biti u skladu s formatom radija i ne smiju narušavati njegov zvučni identitet.

Sponzorstva – formatirane postaje imaju točno definirane segmente programa koje klijent može zakupiti, kao što su showovi, vrijeme, promet i slično. Oglašivačima je posebno zanimljiv jutarnji show, a u Europi je ovaj oglasni prostor znao biti prodan godinama unaprijed.

Sponzorstva imaju svoje istaknute prednosti. Pozicija poruke je izdvojena, odnosno izvan je reklamnog bloka. Nadalje, izravno je povezana s programom, odnosno DJ-em kojeg ciljana skupina voli i kojemu vjeruje.

Sales promocije – podrazumijevaju sponzorstvo određenog showa s realizacijom nagradne igre. Pored standardnih elemenata, klijent dobije i dodatne DJ talkove.
Važno je napomenuti da se sales promocije izrađuju prema briefu klijenta s ciljem zadanim od strane oglašivača. Neke radijske postaje imaju već standardne salesove koji su u ponudi.

Velike promocije – su najekskluzivniji dio ponude. Riječ je o intenzivnim kampanjama koje traju četiri do pet tjedana, a klijent se čuje u svakom ili svakom drugom satu programa.

Velika promocija u trenutku realizacije postaje najbitniji radijski sadržaj, a provodi se tijekom cijelog dana s iznimno velikim brojem objava. Idejno nastaju unutar same radijske postaje koja najbolje poznaje vlastiti format.

Follow us