Back to top
  /  AGI   /  Vukušić o radijskim kampanjama: ‘Samo jedan krivi korak vodi u osrednjost’

Vukušić o radijskim kampanjama: ‘Samo jedan krivi korak vodi u osrednjost’

Agencija amm. specijalizirana je za sve usluge radijskog konzaltinga, oglašavanja, zakupa, media planiranja te kreativne i produkcijske podrške – one stop shop. Prava adresa za otkrivanje ključnih koraka uspješne kampanje na radiju, a koji su ispričao nam je direktor amm.-a i kreativni konzultant AGI-ja Hrvoje Vukušić.

Prvi u nizu uvjeta koji se moraju ispuniti za uspješnu kampanju na radiju je kvalitetna komunikacija s klijentom, odnosno brief. Agencija treba detaljne informacije zašto se ide s kampanjom, koji su joj ciljevi, koje su prednosti njihove usluge ili proizvoda, kome se obraćaju i koje emocije žele postići.

Kad imaju odgovore na pitanja zašto i kome, amm. nudi kako. Počinju ‘krojiti’ oglas, osmišljavati kreativna rješenja koja moraju biti unique, zanimljiva i upečatljiva, koja će zgrabiti pažnju, a sve kako bi se ostvario očekivani promotivni učinak. Naravno, kreativa mora biti u skladu s brendom koji se oglašava.

Kad su zadovoljni s osmišljenim konceptom i napisanim od strane copywritera, slijedio studio. U ovom dijelu realizacije uspješne radijske kampanje bitni su profesionalci koji će ‘oživjeti’ oglas, dati mu pravi ton, boju i dinamiku. Treba znati odabrati ‘glas’ kampanje koji će znati prenijeti zamišljeno, a bitna karika je i audio producent koji će dati završni touch. Ovdje ne smijemo preskočiti ni važnost suvremene opreme u koju treba neprestano ulagati kako bi se pratili svjetski trendovi, a oglasi zvučali najbolje moguće u tom trenutku.

Bitan faktor uspješne kampanje je i dobar odabir radija na kojem će se ‘vrtiti’. Nekad to može biti samo jedan ili više njih, ali u svakom slučaju bira se prema ciljanoj publici. U eri formatiranih radija jasno je preciziran target svakoga od njih što klijentima itekako koristi.

Kvalitetan media plan poštuje i zlatno pravilo radijskog oglašavanja, a ono kaže da je za dobre rezultate potrebno barem šest objava dnevno kroz najmanje dva tjedna. Pritom se sve češće ide i na kraće formate. Dok su ranije u prosjeku reklame trajale 30 ili 60 sekundi, danas dominiraju oglasi od 15 i 20 sekundi. Jednostavno, oglasi prate ritam života koji je sve brži.

“Kvalitetna komunikacija s klijentom je temelj svega, a izradu konačne strategije ipak treba prepustiti stručnjacima iz industrije.”

Svaka faza pripreme i realizacije kampanje nosi svoje izazove, a mi znamo kako na njih odgovoriti. Bitno je da klijent razumije da nije uvijek najbolje rješenje ono koje sam traži. Iskustvo, tisuće odrađenih projekata i kampanja daju amm.-u za pravo klijentu predložiti ono što je najbolje za njih’, kaže Vukušić i upozorava da treba voditi računa o svakom detalju kako bi klijentu isporučili natprosječnu kampanju koja daje rezultate.

‘Ako se zakaže u bilo kojem koraku, primjerice vrhunska kreativa bez dobro targetirane publike, slijede samo osrednji rezultati, a to nitko ne želi. Sve komponente moraju biti zadovoljene’, zaključuje Vukušić.

Follow us